Σε μια εποχή που όλα εξελίσσονται, ο ανταγωνισμός σε κάθε επαγγελματικό τομέα γιγαντώνεται και η ευρύτητα γνώσεων σε συνδυασμό με την εξειδίκευση είναι πιο απαραίτητη από ποτέ, ο εκπαιδευτής αυτοάμυνας, καλείται να επιδείξει οξυδέρκεια και διορατικότητα, ώστε να κατέχει ή να οπλιστεί με τα κατάλληλα εργαλεία, που θα τον βοηθήσουν να γίνει ή να παραμείνει πρωταγωνιστής στους τομείς του.

Τα δεκάδες συστήματα, στυλ και τεχνοτροπίες πολεμικών τεχνών, παραδοσιακές και σύγχρονες, σίγουρα ικανοποιούν αυτόν που τις επιλέγει και τις καλλιεργεί, με τα περισσότερα από αυτά να συνεχίζουν να προσφέρουν δια βίου μάθηση, και να απαιτούν μια μακροχρόνια, συνεχή και συστηματική  μελέτη ώστε να προσεγγιστεί το βάθος της γνώσης που διαθέτουν,

ωστόσο, όλοι οι εμπλεκόμενοι που αντιμετωπίζουν τον χώρο αντικειμενικά και αμερόληπτα, συμφωνούν πως δεν υπάρχει η καλύτερη πολεμική τέχνη. Το κάθε σύστημα σε κάποια σημεία υπερτερεί και σε άλλα υστερεί ή υπολείπεται έναντι άλλων. Κανένα δεν καλύπτει σε πλήρη βαθμό τον κάθε τομέα γνώσης, ώστε να δημιουργήσει στον ασκούμενο ολική μαχητική ικανότητα.

Στην ίδια βάση οπτικής και τρόπου θεώρησης των πραγμάτων, όλοι συνηγορούν πως υπάρχουν τεχνοτροπίες που υπερέχουν σε ορισμένους τομείς, είτε εξ αντικειμένου, είτε λόγω εστίασης σε συγκεκριμένη μεθοδολογία…

Αν επιχειρούσαμε να κατηγοριοποιήσουμε, έξω από κάθε είδους δογματισμό και προσωπικές προτιμήσεις, αυτές τις ιδιαίτερες ικανότητες με βάση και γνώμονα την Αυτοάμυνα, εύκολα και με ελάχιστες διαφωνίες – επισημάνσεις, θα καταλήγαμε στα εξής γνωρίσματα και χαρακτηριστικά:

  • Βηματισμοί και γροθιές, από την Πυγμαχία
  • Δυναμικά λακτίσματα, από το Kick Boxing
  • Mάχη εδάφους από το Bjj και το ΜΜΑ
  • Χρήση/εφαρμογή και αντιμετώπιση του μαχαιριού και ραβδιού, από τις Φιλιππινέζικες Πολεμικές Τέχνες.
  • Ρίψεις και πτώσεις, από το Judo
  • Aγκώνες και γόνατα, από το Muay Thai
  • Kλειδώματα αρθρώσεων με δυνατότητα εκτέλεσης με ροή, από το Dumog
  • Koντινή ζώνη μάχης, από το Wing Chun

Δύο ακόμα, ιδιαίτερα γνωστικά αντικείμενα, δίνουν επιπλέον προοπτική στον σύγχρονο εκπαιδευτή αυτοάμυνας.

  • Αυτοπροστασία – Αυτοάμυνα γυναικών
  • Αμυντική τακτική Αστυνομίας, ευρέως γνωστή ως Tactical

Ενας ακόμα τομέας, που σημειώνει αυξημένο ενδιαφέρον, από μεγάλη μερίδα ασκούμενων, και που τους δίδει επιπλέον κίνητρα στην εκπαίδευσή τους, είναι οι Διαγωνισμοί Τεχνικών Αυτοάμυνας. Σε αυτή τη βάση, προσθέτει η γνώση σε:

  • Κανονισμοί διαγωνισμών τεχνικών Αυτοάμυνας

Φυσικά, δεν μπορούν να λείπουν από το “οπλοστάσιο” του εκπαιδευτή,  βασικές θεωρητικές γνώσεις από ουσιώδη επιστημονικά πεδία

  • Ανατομία
  • Φυσικοθεραπεία
  • Κινητική μάθηση
  • Ψυχολογία εκπαίδευσης.

Απολύτως απαραίτητη είναι και η γνώση πρώτων βοηθειών.

Οι παραπάνω μαθησιακές δραστηριότητες και χαρακτηριστικά εκπαίδευσης, έχουν ως στόχο τη βελτίωση – διεύρυνση γνώσεων, δεξιοτήτων και εφοδίων του εκπαιδευτή αυτοάμυνας, ο οποίος καλείται αφενός να πρωτοστατεί σε μια σύγχρονη και διαρκώς αναπτυσσόμενη κοινωνία, που κινείται με γρήγορους ρυθμούς και αφετέρου να καλύπτει τις συνεχώς αυξανόμενες απαιτήσεις των ασκούμενων και μαθητών.

Ο εκπαιδευτής που είναι πρωτίστως ειλικρινής με τον εαυτό του, αποκηρύσσει τον ξερολισμό, και με ανοιχτό μυαλό και ορίζοντες, συνεχίζει να υπηρετεί με αφοσίωση τον δρόμο των πολεμικών τεχνών, παραμένει δια βίου πιστός μαθητής και προσηλωμένος αναζητητής της γνώσης, απ’ όπου κι αν αυτή προέρχεται… και κυρίως αποδέχεται ότι χρειάζεται συνεχή βελτίωση, σε όποιο επίπεδο κι αν βρίσκεται.

Κατέχοντας τη γνώση της άγνοιάς του, προσπαθεί συνέχεια να γίνει πληρέστερος και  καλύτερος.

Υ.Γ Αν και ευνόητο, προς αποφυγή τυχόν παρεξήγησης, οφείλω να τονίσω, πως αφενός αποδίδω τον απαραίτητο σεβασμό σε κάθε προσωπική επιλογή στυλ – συστήματος – τεχνοτροπίας και θεώρηση για αυτό που είναι και για την αξία που έχει, και αφετέρου την εκτίμηση μου προς τον κάθε συνάδελφο για τη δουλειά που έχει κάνει στην προσέγγιση του και στην προσήλωση που έχει επιδείξει για να φτάσει σε όποιο σημείο βρίσκεται, σύμφωνα με την προτίμησή του.

Master Μιχάλης Κοσσυβάκης
Eκπαιδευτής Αοπλης και Ενοπλης μάχης, Διεθνής Εισηγητής.


Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εκπαίδευσης Tεχνών Αυτοάμυνας – ΠΟΕΤΑ, πιστή και αφοσιωμένη εν τοις πράγμασι στους σκοπούς ίδρυσής της, συνεχίζει να καινοτομεί, δημιουργώντας τη Σχολή Εκπαιδευτών Αυτοάμυνας, η οποία καλύπτει και τα 16 προαναφερόμενα διδακτικά αντικείμενα.

Μετά την επιτυχή διοργάνωση της 1ης σχολής (2020), και 2ης σχολής (2021) ιδρύει την 3η σχολή εκπαιδευτών Αυτοάμυνας με έναρξη στις 18 Ιουνίου 2022 και λήξη 31η Ιουλίου 2022, με τη γνωστή ποιότητα που επιδεικνύει σε κάθε δράση της. Κλικ ΕΔΩ

Με το κύρος και την αναγνώριση που διαθέτει η ΠΟΕΤΑ, η μόνη ΜΗ αθλητική Ομοσπονδία Πολεμικών Τεχνών στη χώρα μας, έχοντας συνδέσει άρρηκτα το όνομά της με την Αυτοάμυνα στην Ελλάδα, ενισχύει την διαρκή προτεραιότητα και ανάγκη κατάρτισης για τον σύγχρονο εκπαιδευτή Αυτοάμυνας.

Γι αυτό τον σκοπό, έχει δημιουργήσει κορυφαία εκπαιδευτική ομάδα, αλλάζοντας τους κανόνες στην Αυτοάμυνα.

Το εξαιρετικό βιογραφικό και η πολύχρονη επαγγελματική εμπειρία και πείρα των διδασκόντων καθηγητών, αποτελούν εγγύηση παροχής ουσιαστικής και εξειδικευμένης γνώσης, και παράλληλα εχέγγυο λαμπρής σταδιοδρομίας στους συμμετέχοντες, ως Εκπαιδευτές στον χώρο της Αυτοάμυνας εν γένει.

Δείτε τους διδάσκοντες καθηγητές Κλικ ΕΔΩ

Οι επιτυχόντες της σχολής, θα λάβουν

  1. Δίπλωμα Εκπαιδευτή Αυτοάμυνας στην Ελληνική γλώσσα.
  2. Διεθνές δίπλωμα Εκπαιδευτή Αυτοάμυνας στην Αγγλική γλώσσα.
  3. Πιστοποιητικό εκπαίδευσης από τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό, με ειδικότητα ανανήπτη BLS/AED (ισχύς για 5 χρόνια)

Πληροφορίες – Αιτήσεις συμμετοχής στο email: info@self-defense.gr και selfdefensegr@gmail.com ή στην ειδική φόρμα κλικ ΕΔΩ

Επισκεφθείτε τον επίσημο ιστοχώρο της σχολής εκπαιδευτών αυτοάμυνας, κλικ ΕΔΩ.

Τμήμα Δημοσίων σχέσεων και ενημέρωσης ΠΟΕΤΑ